Smagioji robotika

Džiaugiamės, kad įstaigoje, bendradarbiaujant su Šiaulių techninės kūrybos centru, organizuojamas „Smagiosios robotikos“ būrelis (mok. Ligita Gorodničenko). Smagiosios robotikos programoje siekiame sudominti vaikus ir sužadinti juose norą domėtis inžinerija, robotika ir kitomis STEAM sritimis, kurios gali padėti vaikams renkantis ateities profesiją. Taip pat siekiame įveiklinti išmaniąsias technologijas ir parodyti vaikams, kad jos skirtos ne tik žaidimams, bet ir programavimui ar kitoms įdomioms veikloms. Dirbame su įvairiais konstruktoriais (LEGO, Cubroid Coding Blocks ar kt.) kurie padeda gilinti konstravimo ir programavimo įgūdžius ir lavina smulkiąją motoriką. Vaikai lavina savo vaizduotę ir loginį mąstymą pasitelkiant LEGO kaladėles. Dirbant su Cubroid sistema vaikai mokosi dirbti su pateiktomis instrukcijomis, patys geba susiplanuoti darbo eigą ir visą procesą. Vaikai dažniausiai dirba komandose tam, kad būtų skatinama tolerancija ir vaikai išmoktų dalintis. Sukonstravus vieną ar kitą darbą vaikai mokosi savo kūrinį pristatyti draugams ir sklandžiai dėstyti savo mintis.

Būrelio tikslas – stiprinti praktinės veiklos įgūdžius, skatinti norą konstruoti, leidžiant patirti mokiniui atradimo džiaugsmą, pačiam ieškant ir randant atsakymus į iškeltus klausimus.

Būrelio uždaviniai:

● Suteikti teorines žinias apie konstravimą, programavimą;

● Ugdyti konstravimo ir programavimo įgūdžius;

● Ugdyti darbo su įrankiais įgūdžius;

● Ugdyti asmeninius ir socialinius įgūdžius.

Per pirmuosius būrelio mėnesius vaikai gerokai pagerino LEGO konstravimo įgūdžius. Pirmose pamokose vaikai dažnai sakydavo: „mes nemokam“ ar „mes nežinome kaip tą padaryti“, mat nemokėjo savo vaizduotės perteikti kontruktoriaus pagalba. Po kelių savaičių jie jau gebėjo iš LEGO detalių sudėlioti bet ką, kas užduota (pvz.: snaigę, gyvūną, geriausią dieną, helovyno atributiką, robotą ar pan.). Dirbdami su Cubroid sistema vaikai išmoko ne tik konstruoti įvairius daiktus (dantų šepetėlį, namą, zuikį, gėlę, bitutę ar kt.), bet ir juos užprogramuoti ar įveiklinti, pvz.: sudėliotas zuikis judino galvą, pastatytame name skambėjo durų skambutis, o draugiškas robotas parašė visų vaikų vardus. Kad programavimas vyktų sėkmingai, vaikams reikėjo išmokti naudotis planšetiniuose kompiuteriuose įdiegtomis specialiomis programomis. Taip pat dirbome su mikroskopais ir tyrinėjome iš arčiau kaip atrodo kai kurie mus supantys daiktai, pvz.: arbata, drabužiai, druska, kruopos, citrina ar kt.

Vaiko vertinimas būrelyje vykdomas stebint jo individualų ir grupinį darbą įvairiose situacijose, individualiai aptariant jo mokymosi sėkmingumą ar padarytą pažangą. Viso ugdymo proceso metu suteikiama reikiama pagalba, skatinamos vaikų techninės kūrybos iniciatyvos (vaikai mokomi patys vertinti ir įsivertinti). Visuomet stengiamasi vertinti individualią mokinio pažangą – mokinio dabartiniai pasiekimai lyginami su ankstesniaisiais darbais ir atliktomis užduotimis.

Šiaulių lopšelis-darželis „Ežerėlis“
Įstaigos kodas  290526190
A. s. LT687180000001130954
AB Šiaulių bankas, kodas 71800

Biudžetinė įstaiga
Duomenys apie juridinį asmenį saugomi ir kaupiami Juridinių asmenų registre
Direktorė – Rita Daubarienė

Ežero g. 70, LT-76244 Šiauliai
Tel. (8-41) 523 827
El. p. darzelis@ezerelis-siauliai.lt

2022 © Šiaulių l-d „Ežerėlis“
Versija neįgaliesiems